Rămâi conectat

Curier Județean

Deşi există dorinţă, nu e cu putinţă… în Gara Alba Iulia

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Deunăzi am vizitat moderna noastră gară din Alba Iulia. Frumoasă construcţie! Păcat însă că lucrurile nu merg aşa cum şi-ar dori şeful gării şi, mai mult, nici cum ar vrea călătorii, principalii beneficiari ai transportului feroviar. În aceste zile caniculare, când călătorii sunt deshidrataţi din cauza căldurii excesive, pe peronul gării se află o singură cişmea, dar şi aceea ruginită şi nefuncţională de câţiva ani. Ca să ajungă la grupul social traversând cu atenţie liniile de cale ferată, călătorii au nevoie de mai mult timp decât cele două minute cât staţionează în Alba Iulia un accelerat, un rapid sau un tren internaţional. Iar dacă ar merge la magazinele din apropiere, cu siguranţă s-ar crea cozi, astfel că tot nu ar ajunge toţi să-şi cumpere apă până la plecarea trenului.
Cu toate că Regionala CFR Braşov a fost informată de mai multe ori despre această situaţie, răspunsul şefilor de la „regională” a fost un categoric „Nu se poate!”. Din explicaţiile primite rezultă că reţeaua subterană a peronului este foarte veche, iar repararea acesteia nu ar mai fi justificată. În plus, nici în Occident nu mai sunt cişmele pe peroane, ne-a spus şeful gării Cornel Suciu, dar acolo călătorii îşi pot procura apa de la chioşcurile amplasate pe peroane. La Alba Iulia însă, a mărturisit el, nici concesionarea unui teren pentru amplasarea pe peron a unor chioşcuri alimentare nu a fost permisă, invocându-se motivul unei reorganizări a liniilor de cale ferată în sensul reducerii acestora şi lărgirii unor peroane.
Reprezentanţii Regionalei CFR Braşov căreia i se subordonează Gara Alba Iulia au găsit o soluţie „originală” şi la organizarea traficului feroviar. De câţiva ani, pe peroane au fost amplasate nişte panouri cu informaţii privind compunerea trenurilor (ordinea vagoanelor de clasă, a vagoanelor de dormit sau restaurant). Acestea le permiteau călătorilor şi să se plaseze pe peron astfel încât să nu fie nevoiţi să alerge cu bagajele în spate pentru a găsi vagonul şi locurile rezervate, orientându-se cu ajutorul unor „cuburi informative” montate pe stâlpi şi inscripţionate cu litere. De exemplu, călătorul putea aştepta trenul pe peron între literele C şi D, ştiind că acolo va opri vagonul 4. De vreo 3 ani, unii mecanici de locomotivă au „uitat” să respecte zona de oprire a trenului astfel ca locul de staţionare a vagoanelor să corespundă cu cel indicat pe panoul informativ. În loc ca şefii de la Braşov să-i sancţioneze pe mecanicii de locomotivă care nu au respectat această dispoziţie de serviciu, au preferat să tipărească noile panouri fără acele litere, care erau de un real folos călătorilor. Mai trist este că au ordonat şi să se demonteze „cuburile” cu litere, cum s-a întâmplat chiar la Braşov, decât să vină în sprijinul călătorilor. Aşadar, totul pentru confortul… şefilor Regionalei CFR Braşov. Iar călătorii… să se descurce! (R.G.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Bărbat de 54 de ani, din Săsciori, prins „MORT DE BEAT” la volan: Avea o alcoolemie de 1,82 mg/l

Bogdan Ilea

Publicat

în

Bărbat de 54 de ani, din Săsciori, prins „MORT DE BEAT” la volan: Avea o alcoolemie de 1,82 mg/l Polițiștii din Sebeș au depistat un bărbat, din Săsciori, de 54 de ani, care conducea o mașină sub influența băuturilor alcoolice. După efectuarea testării cu aparatul etilotest, a rezultat o valoare de 1,82 mg/l. Potrivit IPJ […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea