// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Autostrada Nădlac – Constanţa: 2023 – ultimul termen avansat de guvern pentru finalizare

Despre autostrada Nădlac – Constanţa, pe coridorul IV pan european s-a vorbit mult în ultima vreme. Mai mult decât s-a făcut. Printre ideile năstruşnice care au apărut „pe piaţă” s-a aflat şi cea a renunţării la tronsonul Sibiu – Piteşti, sau cea a construirii acestui tronson prin Curtea de Argeş şi nu prin Râmnicu Vâlcea, aşa cum este stabilit traseul de către Comisia Europeană. Greu s-au făcut auziţi cei care argumentau că traseul autostrăzii nu poate fi modificat indiferent de ce argumente se invocau, argumente de genul terenului dificil, al costurilor mari. Se propunea chiar mutarea traseului prin Braşov spre Sibiu. Că doar bucureştenii trebuie să meargă la munte! Şi distracţia e mai importantă decât economia. Pornind de la aceste considerente nici măcar nu s-au început studiile şi documentaţiile necesare. Şi astea cer şi ele timp!

autostrada

Ei bine, se pare că s-a înţeles, în sfârşit, că tronsonul Sibiu – Piteşti prin Râmnicu Vâlcea este musai să se facă pentru că acesta este traseul aprobat de Comisia Europeană în baza unui argument simplu, dar de necombătut, este traseul cel mai scurt şi prin urmare cel mai economic pentru cei care-l vor utiliza. El este inclus în nucleul reţelei europene de autostrăzi şi nu în reţeaua complementară (adică nu urgentă, aproape facultativă, cum este traseul Sibiu – Braşov). Conform ultimelor informaţii, tronsonul dintre Piteşti şi Râmnicu Vâlcea urmează să fie finalizat până în anul 2018, iar tronsonul Râmnicu Vâlcea – Sibiu în anul 2023. Asta, bineînţeles, dacă nu le mai vine unora de pe la Ministerul Transporturilor, de pe la CNADNR sau de la Marile Proiecte vreo nouă idee pentru realizarea căreia nu beneficiem de finanţare din partea Uniunii Europene, aşa cum beneficiem pentru traseul Sibiu – Piteşti. )

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

12 Răspunsuri la Autostrada Nădlac – Constanţa: 2023 – ultimul termen avansat de guvern pentru finalizare

  1. Mihai 26.01.2014 la 21:44

    Chestia pe care multi o inteleg cu greu e ca ceea ce e mai profitabil economic pentru UE nu e neaparat si cel mai profitabil pentru Romania. Un traseu mai scurt prin Romania inseamna taxe mai mici incasate de statul roman, mai putine orase care sa aiba oportunitati de investitii etc.

    • Status-Quo 27.01.2014 la 15:18

      Iata si un mare ganditor!

      Finantarea pe Sibiu-Pitesti vine in proportie de 95% de la UE. Acum poti face calcule despre ce si cum e mai profitabil pentru Romania.

      Avem niste imbecili incapatanati care decid unde se fac autostrazile in Romania pentru ca asa le place lor. Si toata tara sufera pentru astia 2-3 berbeci. Sigur, nu se vede iute in pretul la pita – sa inteleaga tot prostu – dar se vede in timp.

  2. OVICOR 27.01.2014 la 8:53

    Gresiti in articol ! Traseul Sibiu – Pitesti agreat cu UE este cel prin Curtea de Arges, nicidecum prin Ramnicu Valcea, aceasta varianta e inventia lui Sova !

  3. HH 27.01.2014 la 10:18

    UN ARTICOL EXECRABIL CU O ARGUMENTATIE PUERILA ” CONFORM ULTIMELOR INFORMATII..” JENANT.

  4. Cristian 27.01.2014 la 11:14

    Ma tot intreb, cind incepre UE sa-l traga la responsabilitate pe Sova? Adica UE da bani, zice: faceti autostrada prin Sibiu-Pitesti, practic gratis, iar Sova zice: multumesc pentru bani eu o fac prin Sibiu-Brasov. Adica chiar crede ca UE e proasta si ne da bani pe degeaba? Pina la uram UE va zice: faceti cum vreti, nu va dau bani, facem autostrada directa la Burgas sau Varna. Pierdem iarasi…. de la Bulgari…De ce nu face Brasov-Ploiesti prin finantare Public-Privata? Cei care merg la munte oricum vor sa plateasca…

    Plus e de neinteles cum poate Sova, si Ponta pentru ca il sustine pe acest individ, sa nu faca autostrada Pitesti-Sibiu cind Dacia (si Ford) trebuie sa se lipeasca de reteaua de autostrazi spre Vest. Adica sa cream locuri de munca si sa le tinem, sa putem fi competitori (cu Macro). Adica asta e chiar culmea: sa putem fi competotori cu Maroc hahaha.
    Sova si Ponta, trezitiva! Renault se duce din Romania daca va purtati asa cu ei.

    • Status-Quo 27.01.2014 la 15:22

      Cristiane-Cristiane,

      mai ca as zice ca i-ai votat p-astia in 2012. Gresesc?

      Pai cum iti inchipui tu ca pe Ponta si pe Sova ii doare undeva de UE? Renault o sa-si ia intr-o zi catrafusele si o sa se mute in Maroc. Si uite asa prostia se plateste. Din pacate o platim toti nu doar aia care o fac.

  5. gheorghe 27.01.2014 la 12:43

    Cum ar fi fost acum cand a nins ,daca aveam autostrada SIBIU-PITESTI? Nu s-ar mai fi blocat traficul( exceptand cazurile de viscol). In loc sa facem autostrada SIBIU-PITESTI , care poate aduce si alti investitori ,facem autostrada spre ALEXANDRIA ,ca iarna sa o tinem inchisa. Pe valea argesului se va face partie de schi la Molivis , si atunci bucuresteni pot veni la schi pe autostrada B-SB (iesire la C de Ag).Impacam si capra si varza

  6. Mihai 28.01.2014 la 2:05

    @Status-Quo

    Stiu ca finantarea vine de la UE (85%, nu 95%) insa nu la profitabilitatea construirii autostrazii ma refeream, ci la cea a exploatarii. UE are interesul ca traseul prin Romania sa fie cat mai scurt; noi avem interesul ca autostrada sa urmeze un traseu care sa ajute la dezvoltarea cat mai multor zone/orase, sa permita incasarea unor taxe de tranzit cat mai mari etc.

    Daca tu crezi ca UE isi face strategiile economice gandindu-se la binele romanilor, esti naiv.

    • vlad 28.01.2014 la 13:05

      Astai ca şi cu aia că taximetristului îi convine să te ducă pe un traseu ocolit, mai lung chiar dacă tu spui că vrei mai repede şi mai ieftin pe traseul cel scurt. Iar noi îl facem acum pe taximetristul cu Europa din care facem de fapt şi noi parte.

  7. Vlad.c 28.01.2014 la 13:44

    Eu sunt de parere,ca un locuitor din vestul tarii,ca autostrada ar fi mai profitabila daca autostrada s-ar face pe tronsonul Sibiu-Brasov-Ploiesti-Bucuresti din mai multe puncte de vedere:
    1.traseul propus este mai accesibil constructie si nu necesita costuri mari.De asemenea,tronsonul cel mai dificil,Comarnic-Brasov este constructie,sau se discuta inceperea lucrarilor,nu cunosc exact.
    2.prin aceasta autostrada va fi racordat la reteaua de autostrazi si orasul Brasov,punct economic foarte important si nod feroviar si rutier,acesta dezvoltandu-si potentialul economic.
    3.Prin constructia viitoarei autostrazi A10(Sebes-Turda)orasele din centrul tarii(inclusiv Cluj-Napoca) vor fi legat de autostrada si implicit de Valea Prahova,zona turistica extrem de frecventata
    4.Se creeaza o legatura rutiera intre aproape toate orasele importante din centrul tarii cu capitala.
    5.Daca autostrada se va construi prin Brasov,orasele racordate la autostrada(Timisoara,Arad,etc.),dar si cele apropiate din Ungaria vor ajunge pe Valea Prahovei,turismul devenind unul cu caracter international in acea zona.
    5.Ca se tot discuta despre fabrica Dacia de la Pitesti,aceasta va fi racordata in continuare de Bucuresti,doar ca va trece prin Brasov.
    Mai mult,odata cu inceperea constructie Pitesti-Craiova si mai apoi Craiova(Calafat-Lugoj),Renault si Ford vor avea dubla legatura spre vest.
    Plus ca sa nu mai zic ca daca vii de la Timisoara sau Cluj-Napoca fie vara fie iarna mergi pe aceeasi autostrada.
    Aceasta este parerea mea.

  8. Cristian 28.01.2014 la 21:50

    Status quo. Uite, nu am votat pe ei pentru cu nu eram în ţară. Faţă de ce a fost îi prefer totuşi pe ăştia… Mai bine o autostradă (fie şi ea prin alexandria… Hahaha) decît nici una! Mă întreb doar cum pot să gîndească în aşa fel, şi cine la da aviz? Că doar nu vin ei cu ideile, pentru asta plătesc oameni…

  9. valeriu 31.01.2014 la 14:32

    @mihai.

    Mai mihai. Tü zici că ue nu îşi face strategii economice şi nu pe gîndeşte la bunul românilor… Măi, ne dau milioane, corecţie, miliarde de euro să construim autostrăzi şi tü începi cu prostii de astea? Tü crezi că ăştia abea u căzut din copac? Pă bune, tu unde trăieşti, în ce secol?